Van brutale apen tot aan vriendelijke mensen... - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mark & Marissa - WaarBenJij.nu Van brutale apen tot aan vriendelijke mensen... - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mark & Marissa - WaarBenJij.nu

Van brutale apen tot aan vriendelijke mensen...

Blijf op de hoogte en volg Mark & Marissa

27 Juli 2015 | Indonesië, Medan

Het eerste weekje zit er alweer op! Maandag 20 juli zijn we rond 12:00 vertrokken vanuit Schuinesloot richting Schiphol. We werden tijdens deze rit vergezeld door familie. Na een een laatste borrel op Nederlandse bodem was het tijd om afscheid te nemen en een paar (grote) traantjes weg te pinken. Één dame, Dahné (1 jaar), was uitbunding en vrolijk aan het zwaaien…dus die had er blijkbaar minder moeite mee dat haar oom & tante een half jaar weg gaan.
Na al één bagage ticket te zijn verloren zijn we in het vliegtuig gestapt richting Parijs. Daar aangekomen een lekker duur colaatje gekocht, om die vervolgens ook al te verliezen. Het begon dus al lekker!
Na een vlucht van 12 uur waren we aangekomen in Kuala Lumpur, Maleisië. Hier zijn we richting Chinatown gegaan, waar ons hotelletje bevond. Die middag hebben we gelijk heel Chinatown verkend, met onder andere een mooie Hindoe-tempel. De dag hebben we afgesloten met een lekkere streetfood maaltijd op plastic stoeltjes…onder invloed van de vele ‘heerlijke’ geuren van Chinatown.
De tweede nacht en dag in China Inn Hotel begon heel goed. Mark hield Marissa ’s nachts wakker door in zijn slaap telkens tegen zijn moeder te praten en Marissa werd ’s ochtends misselijk wakker….. goedemorgen Chinatown, dit is een leuk begin van een nieuwe dag!
Ondanks deze nacht en ochtend zijn we vroeg op pad gegaan om veel dingen te bekijken.
We zijn naar het Onafhankelijkheidsplein geweest, twee moskees bekeken en door het stadspark met aapjes gelopen. Daar hebben we onze slapeloze uurtjes van de nacht weer een beetje ingehaald.
’s Avonds zijn we naar de wereldberoemde Petronas Towers (Twin Towers) geweest. Deze dag hebben we weer afgesloten met een hapje eten in Chinatown.

Op donderdag de 23e hebben we eindelijk brood gevonden tussen de Chinezen! Het stelde niet heel veel voor, maar we hebben dus een soort van westers ontbijt gehad op de straat.
We hebben een trein genomen naar de Batu Caves; een grot wat is omgetoverd tot bedevaartsoord voor Hindoes. Hier hebben we vele aggresieve en brutale apen ontmoet die alleen maar uit zijn op flesjes water, eten & camera’s. Ze hebben niks van ons kunnen nemen, alleen wij van hun;…een paar grappige foto’s! Na een paar uur door dit aparte, maar indrukwekkende tempelcomplex te hebben gelopen zijn we weer richting het centrum gegaan. Na een lunchje in Central Market was het tijd voor Siësta!
Tegen de avond zijn we naar het Berjaya winkelcentrum geweest, om even te kijken hoe ze een achtbaan met looping & twisters in een mega wolkenkrabber hebben gebouwd. Hier kwamen we een goede bekende (Ronald) tegen. Samen met Ronald hebben we bij hem thuis zeer goedkoop gegeten. Hij heeft lekker voor ons gekookt; patat en één of andere Big-Mac.

De dag erna zijn we rond de middag richting de grootste Chineze tempel in Maleisië geweest; de Thean Hou Temple. In de middag hebben we een openbaar zwembad opgezocht, die uit de 2e wereldoorlog stamt...het water was in ieder geval schoon…
Mark zijn eigen hippe zwembroek mocht hij niet aan, maar er moest voor 3 Ringgit (0,75 euro) een sexy ballenknijper gehuurd worden. Maarja…het was dikke 30 graden, dus het was het waard.

Op zaterdag hebben we de dag gevuld met een bezoekje aan Little India, het oudste deel van Kuala Lumpur (huisjes op palen) en het regenwoud in de stad. Wat Mark & Marissa niet doorhadden was dat er klein buitje aan kwam…qua kleding waren ze er gelukkig ook niet op voorbereid. Dit resulteerde dus in twee verzopen katten midden in de rimboe, met het water tot in de bilnaad.
Na thuis maar te hebben gedoucht was het tijd om alvast de grootste dingen te pakken voor de volgende dag. Nog even een laatste keer in Kuala Lumpur gegeten en rond gesjouwd om vervolgens te slapen.

De wekker ging om 06:00 omdat we om 10:05 een vlucht hadden gepland richting Medan (Sumatra, Indonesië). Alles ging goed tot 12:30…30 meter voor onze eindbestemming. Het begon weer eens te regenen, maar we moesten de bus uit. Gauw met de backpacks onder de eerste beste overkapping gaan schuilen. Dit was een straatverkoopster met haar kraam waar een paar gasten zaten koffie te drinken. Er werden gauw twee stoeltjes voor ons bijgezet, zodat we droog konden zitten. Na een uur onder de overkapping, 30 cm water in de straat én een bakkie koffie was het weer droog. Direct om de hoek bleek ons hotel* te zitten.
*Deze hotelovernachting is een cadeau van de buren van een guesthouse. De oma van het gezin is ziek en konden daardoor ons niet ontvangen. Wij kregen geheel gratis een overnachting in het naastgelegen 3-sterren hotel. Terima Kasih buren!
Aan het eind van de middag nog eventjes in een becak (=taxi-motortje met zijspan) richting het centrum gegaan, waar we het paleis van de sultan en de grote moskee hebben bekeken. Het grappige is dat we net koning en koningin lijken. Iedere local wil met ons op de foto, aangezien ze blanke mensen bijna niet kennen.
Bij de moskee sprak Edy ons aan, een Nederlands sprekende local. Die nam ons mee op een kleine tour rond de moskee. Dit duurde bijna een uur, maar was meer dan interessant. Hij heeft voor ons ook de tickets voor de nachtbus geregeld richting Banda Aceh, waar we vanavond (ma 27/7) heen gaan.

Op dit moment liggen we lekker bij het zwembad…even een daggie rust. Morgen rond half 9 (bij jullie 03:30) hopen wij in Banda Aceh aan te komen voor een paar dagen strand en Tsunami-bezienswaardigheden.

Meer foto’s kun je eventueel bekijken op: https://www.facebook.com/mark.vos.121/media_set?set=a.908002502604658.1073741830.100001847497355&type=3&__nodl

Dit was hem voor eerst, tot de volgende blog!

• 27 Juli 2015 - 08:22

Arno, Manon En Dahné :

Ha vakantiegangers,

Dat klinkt goed allemaal. Dahné gunt jullie deze reis van harte, vandaar dat ze zo vrolijk was:).
    Ze vroeg zich wel af of jullie Edy niet teveel hebben betaald voor de nachtbus? Niet te vertrouwen, Nederlands sprekende locals:).

Veel plezier, we zien het volgende verhaal tegemoet.

Gr. A&M&D

• 27 Juli 2015 - 08:42

Martijn En Elianne:

Hai vriendjes!
    Mooi verslag en leuk om de foto's te zien: hier en op Facebook!
    Ik ben net een oude man. Soms heb ik google erbij en tik in locaties in om te zien waar het is en welke foto's erbij komen. Heerlijke activiteit dus ;) You make my day ;)

Mooie imposante gebouwen hebben jullie al gezien!
    Hier in Nederland regent het niet minder. Eergister code rood/oranje. Gister verregend bij een BBQ en nu regent het ook alweer. Boooorrrring.

Veel plezier in Indonesie!
    Liefs Martijn en Elianne
    Cium (schijnt kusjes te betekenen in het Indonesisch) van ons.

• 27 Juli 2015 - 10:21

Wilma:

Hallo Mark en Marissa. Mooi verhaal. Al veel meegemaakt en gezien in een week tijd. En jullie hebben nog heel wat weken te gaan. ☺ Heel veel plezier de komende periode. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag. X

• 27 Juli 2015 - 11:01

Hendry En Janny:

Hoi M&M
    leuk om zo van jullie avonturen mee te mogen genieten, ik had niet verwacht dat je me al zo snel zou missen mark

• 27 Juli 2015 - 18:11

Alfred En Inge:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen :)
    Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen!!
    Heel veel plezier verder en op naar jullie nieuwe verslag

• 27 Juli 2015 - 18:37

Jeroen & Rosanne:

Hoi Trixie en Wimpie,

Fijn dat jullie heel zijn aangekomen! Wij zijn ook weer veilig in Schuinesloot beland en Dahné was blij dat ze eindelijk weer in Highven was. De grote stad is toch niet wat voor haar zei ze!

Mooi dat jullie al bijzondere dingen hebben gezien, was 5 dagen in Kuala Lumpur ook te veel? Ben je nog in die achtbaan geweest Markie? We hebben vandaag even gekeken waar Medan ligt, maar ze hebben geen streetview dus nog steeds geen idee... Zal vast wel mooi zijn! Goed op elkaar letten daar, en doe de loempiavouwers de groeten! Veel plezier in Banda Aceh, we horen het wel als jullie weer WIFI hebben!

Liefs Rosanne en Jeroen.

• 04 Augustus 2015 - 12:02

Rita :

Wat leuk , jullie eerste reisverslag. Heel veel plezier en to het volgende reisverslag.
    Groetjes van ons allemaal

• 04 Augustus 2015 - 15:51

• 04 Augustus 2015 - 15:51

• 04 Augustus 2015 - 15:54

• 06 Augustus 2015 - 09:44

Ilonka:

Hi wereldreizigers!

Mooi verhaal, de kop is eraf. Veel plezier nog en we zien jullie volgende verslag tegemoet.

Liefs Ilonka